دنیای متن باز

۹ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

LiFi چیست؟

یکی از سیستم‌هایی که در چند سال اخیر به عنوان جایگزین وای‌فای مطرح شده است؛ Light Fidelity (همان‌دهی با نور) است که به طور اختصار و به پیروی از WiFi به نام LiFi شناخته می‌شود.

تکنولوژی WiFi یکی از بهترین و در عین حال ارزانترین تکنولوژی های ارتباطی است. این تکلنولوژی باعث شده است که امکان ارتباطات بیشتر برای افراد عادی نیز فراهم بیاید. اما این تکلنولوژی که این روزها در هر خانه ای نیز یافت میشود، میتواند علیه ما استفاد شود. عدم انجام تنظیمات درست، استفاده از دستگاه های غیر استاندارد و انجام اشتباهات  در استفاده از دستگاه های بی سیم نظیر مودم ها و روترها، میتواند راه را برای آسیب زدن به ما فراهم نماید.
در ذیل به هفت روشی که هکرها از وای فای علیه ما استفاده میکنند نام میبریم تا با شناسایی آنها، راه های آسیب پذیری را کاهش دهیم.
مدیرکل سرویس‌های رادیویی رگولاتوری گفت: برخی پزشکان کشور ما عادت کرده‌اند همچون عوام صحبت کنند و معمولا سندی دال بر تحقیقات و مطالعات صورت گرفته در زمینه ادعاهایشان ندارند.

تا حالا برایتان اتفاق افتاده‌است که وقتی گوشی موبایل را نزدیک گوش خود می‌برید یک حالت سرگیجه و شاید سردرد یا کسلی به شما رخ دهد و یا وقتی که شب‌ها گوشی را نزدیک سرتان به شارژ برق می‌زنید وقتی هنگام صبح از خواب برمی‌خیزید حالتی از منگ بودن عصبی به شما دست دهد؟ تا کنون نام واژه‌ی Sar به گوشتان خورده است؟

همانطور که گذشته در مورد موضوع ردیابی گوشی های آیفون اشاره کردیم قطعا متوجه شده اید که اپلیکیشن های جدید اغلب در کار کاربران جاسوسی می کنند و حداقل با ردیابی مکان، موفق به انجام این کار می شوند. اگر حریم شخصی شما برایتان مهم است و از دستگاه های ios استفاده می کنید، به راحتی می توانید برنامه های ردیابی را برای دستگاه خود محدود کنید. اما آیا می دانستید که ios یک مجموعه سرویس ویژه دارد که میتواند شما را به راحتی ردیابی کند؟

 

آیا دستگاه ios دارید؟ بسیار خب، ما نمیخواهیم باعث ناراحتی شما در مورد این موضوع شویم اما شدیدا مصر هستیم که گاهی اوقات زمانتان را برای تنظیمات امنیتی دستگاه خود اختصاص دهید. ردیابی مکان و جمع آوری اطلاعات ویژگی های قدرتمندی است که می تواند مکان اطلاعات شخصی شما را در اختیار دیگران قرار دهد و شما کاری از دستتان بر نمی آید. پس این مزیت را به گونه ای به کار گیرید که اطلاعات شخصیتان در امان بمانند.

صنعت بانکداری تلاش، زمان و هزینه بسیاری را صرف حفاظت و امنیت کارت های بانکی می کند. سالهای قبل، حفاظت آنها شامل اثر انگشت برجسته و امضا بود اما حالا چیپ های هوشمند یا همان قسمت الکترونیکی کارت های اعتباری و رمز عبورها محافظ سرمایه شما هستند و این دقیقا چیزی است که مجرمان آن را می خواهند و برای رسیدن به آن دست به هر کاری می زنند.

حتماً بسیاری از شما تجربه رفتن به یک مصاحبه شغلی را دارید. بیشتر ما در این مصاحبه‌ها با همان سؤالات و روند کلی رو به رو می شویم که در مصاحبه‌های قبلی (و شاید هم بعدی) مواجه شده ایم. البته گاهی هم ممکن است با سؤالات جدید از سوی کارفرما رو به رو شویم.
 
عجیب ترین پرسش ها در مصاحبه‌های شغلی
 
اینترنت 5G یکی از مهمترین فناوری های روز دنیاست که بسیاری از کاربران علاقه‌مند به اینترنت؛ در انتظار ورود آن به دنیای دیجیتال هستند.
بدون شک در سالهای آتی، اینترنت تاثیرات شگرفی بر زندگی انسان خواهد داشت. به تازگی شبکه های 3G و 4G مهمان تلفن های همراه ما بودند اما در سال های آینده نسل جدیدی از شبکه های اینترنت را تجربه خواهیم کرد که بسیار لذت بخش خواهد بود. 
 
اما جالب است بدانید برای نخستین بار کشور ژاپن از اینترنت 3G بصورت گسترده و تجاری استفاده نمود. در 1 اکتبر 2001 ، " ان تی تی دوکومو" بزرگترین شرکت مخابراتی ژاپن خدمات مخابراتی خود را به نسل سوم مجهز نمود. حداکثر سرعت در 3G به 42 Mbps می رسد.