دنیای متن باز

۱۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

بسیاری از کاربران درباره سرعت مطلوب دانلود از طریق شبکه‌های موبایل می‌پرسند.
رشد سرعت دانلود از طریق شبکه‌های موبایل در دهه اخیر شگفت انگیر بوده و کاربران دنیای منتشر ورود 5 جی هستند که انقلابی بزرگ محسوب می‌شود و همه ابزارهای فناورانه را متحول خواهد کرد. 
 
جول زیر به زبان ساده شما را با سرعت مطلوب نسل‌های مختلف شبکه‌های موبایل آشنا می‌سازد.
 


بالاخره بعد از کلی انتظار اوبونتو نسخه  ۱۶.۴ با پشتیبانی بلند مدت (LTS)  در تاریخ ۲۱ آوریل امسال انتشار یافت.

اوبونتو در این نسخه جدید تغییرات زیادی پیدا کرده و تقریبا اکثر باگ هایش رفع شده است و همچنین یکسری از برنامه ها و قابلیت های جدیدی را به آن اضافه کرده است.در این نسخه LTS یا همان Long Time Support که بیشتر از نسخه های دیگر پشتیبانی می شود (۳ سال) دسکتاپ ها تغییرات زیاد و قابل توجهی داشته اند که در این مطلب می خواهیم انواع این تغییرات را با هم بررسی کنیم:

Ubuntu Unity
photo_2016-04-30_21-15-19

چگونگی دسترسی به تنظیمات امنیت و حریم خصوصی در نرم‌افزار تلگرام، طریقه استفاده از امکانات حفاظت از حریم خصوصی و نحوه گفت‌وگوی محرمانه آموزش‌هایی است که حالا با فراگیر شدن این پیام‌رسان ضروری است.
 با وجود ادعای توسعه‌دهندگان تلگرام مبنی بر امنیت و رمزگذاری کامل ارتباطات، داشتن آگاهی از روش های افزایش میزان امنیت در هنگام استفاده از آن و دانستن تمامی امکانات امنیتی و روش های حفظ حریم خصوصی مساله ای است که نه تنها در این ابزار بلکه در هر ابزار دیگری امری مهم و قابل توجه است.
 
مرکز امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای در گزارشی به آموزش چگونگی دسترسی به تنظیمات امنیت و حریم خصوصی در این نرم‌افزار پرداخته است. 
 
یکی از قابلیت‌های سیستم عامل iOS که ممکن است تا امروز با آن آشنا نشده باشید، Background App Refresh نام دارد. این قابلیت همان طور که از نامش بر می‌آید به اپلیکیشن‌ها اجازه می‌دهد هنگامی که به وای فای یا شبکه اینترنت همراه متصل شده‌اید، محتوای خود را در پس زمینه به روز کنند.
 در واقع این قابلیت باعث می‌شود که اپلیکیشن‌ها همواره محتوای جدید خود را آماده داشته باشند و هنگامی که می‌خواهید هرکدام از آن‌ها را باز کنید سرعت بیشتری را تجربه خواهید کرد. 

البته باید به چند نکته مهم در این زمینه توجه کرد. اول اینکه اپلیکیشن‌هایی که مجوز به روز شدن محتواهایشان در پس زمینه را دریافت کرده‌اند با اینکه کاملا در حال اجرا نیستند اما همچنان باتری شما را مصرف می‌کنند. بنابراین انتخاب اینکه چه اپلیکیشن‌هایی این مجوز را داشته باشند در میزان مصرف باتری شما موثر است به خصوص اگر از افرادی هستید که همیشه با مصرف باتری مشکل دارید.  
نصب همزمان چند نسخه از یک برنامه برای مدت‌های زیادی یکی از مهم‌ترین نیازهای کاربران در اندروید بوده است که با انتشار اپلیکیشن App Cloner، از این پس می‌توانید این عمل را بدون نیاز به دانش برنامه نویسی یا حتی روت بودن گوشی به انجام برسانید.
هر اپلیکیشنی که منتشر می‌شود، دارای یک Package Name منحصر به فرد است که بعد از نصب شدن روی دستگاه، به عنوان شناسه‌ی آن شناخته می‌شود. از همین رو بعد از آنکه اپلیکیشنی را در گوشی نصب کردید، دیگر قادر به نصب مجزای آن نخواهید بود چراکه به دلیل یکی بودن Package Name‌ها، برنامه‌ی جدید جایگزین همان اپلیکیشن قبلی می‌شود به اصطلاح روی آن Replace می‌شود. 

از همین رو نصب همزمان چند نسخه از یک برنامه بدون دستکاری آن‌ها ممکن نیست و این در حالی است که بسیاری از کاربران دارای چند حساب کاربری در یک اپلیکیشن هستند و به دلیل موضوع ذکر شده، ناچار به ورود و خروج‌های مکرر به برنامه هستند. از مهم‌ترین موارد مربوطه می‌توان به اپلیکیشن‌های تلگرام، فیسبوک، اسکایپ، اینستاگرام (که البته با اضافه شدن ویژگی MultiAccount دیگر نیازی به نصب همزمان چند نسخه نیست) و ... اشاره کرد که کاربران بسیاری در این شبکه‌ها دارای چند اکانت هستند. 
در بسیاری از موارد Factory Reset کردن (بازگردانی به تنظیمات کارخانه) گوشی هوشمند شما ممکن است راه حلی برای برطرف کردن مشکلات عجیب آن باشد. در این مطلب راه و روش فکتوری ریست کردن آیفون، گوشی‌های اندرویدی و گوشی‌های ویندوز فونی را به صورت مرحله به مرحله توضیح می‌دهیم تا در صورت نیاز بتوانید گوشی خود را فکتوری ریست کنید.
چگونه گوشی خود را فکتوری ریست کنیم؟گاهی اوقات پیش می‌آید که مجبور شویم تنظیمات گوشی خود را به حالت کارخانه بازگردانیم یا در اصطلاح Factory Reset کنیم. به وجود آمدن مشکلات نرم‌افزاری عجیب، به هم خوردن تنظیمات یا کند و سنگین شدن دستگاه از جمله مواردی است که فکتوری ریست کردن ممکن است راه حل آنها باشد. همچنین اگر گوشی دست دومی خریده باشید، لازم است تا پیش از استفاده، گوشی خود را یک بار فکتوری ریست کنید تا اطلاعات قبلی پاک شود و همه چیز به شکل روز اول درآید. 

در این مطلب نحوه فکتوری ریست کردن گوشی‌های اندرویدی و آیفون و ویندوز فون را به شما آموزش می‌دهیم تا در صورت نیاز بتوانید مشکلات دستگاه خود را برطرف کنید. به یاد داشته باشید که قبل از انجام دادن این کار حتما از اطلاعات مهم خود بک‌آپ بگیرید. 
یکی از مشکلات اکثر کاربران شبکه‌های پیام‌رسان مانند تلگرام، اختلاط شماره تلفن‌های خطوط مختلف در حساب کاربری شبکه‌های اجتماعی آنهاست. به عنوان مثال، کاربری که یک بار سیم‌کارت دیگری را در گوشی موبایلش برای بررسی شماره ذخیره شده در آن قرار داده یا اکانت ایمیل دیگری را در دستگاه خود سینک کرده باشد با مشکل آمیجته شدن کاربران خطوط مختلف برخورد می‌کند.
در این‌گونه موارد بسیار پیش آمده شماره دوستان شما با تلفن‌های همسر یا دوستتان آمیخته شده باشد و با این آمیختگی شماره در تلگرام به مشکل خورده باشید. برای رفع این مشکل ابتدا باید تمام شماره تلفن‌های یه هم آمیخته در تمام مکان‌های ذخیره شده خود را حذف کنید. اگر حساب کاربری ابری مثل جیمیل دارد و آن حساب در دستگاه شما فعال می‌باشد، شماره‌های احتمالی اضافه را ویرایش (حذف) کنید.
یکی از هشدارهای ناخوش‌آیندی که دور از انتظار نیست و بیشتر کاربرها با آن روبه‌رو می‌شوند، در مورد کمبود فضای ذخیره‌سازی گوشی هوشمند است. در این گزارش، قصد مرتفع کردن این مشکل را داریم.
کمبود فضای ذخیره‌سازی گوشی هوشمند، یکی از مشکلات رایجی است که بیشتر کاربران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. روبه‌رو شدن با چنین مشکلی برای کاربرهای هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS ممکن است. به خصوص کاربران آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس جدید اپل که با وجود دوربین فیلم‌برداری 4K، هنوز هم با مدل پایه‌ای ۱۶ گیگابایتی عرضه می‌شود. ظاهر شدن این هشدار در تلفن هوشمند، به معنی کمبود فضای ذخیره‌سازی برای انواعی از فایل‌ها نظیر تصاویر، موسیقی و وجود بی‌شمار مشکل هنگام بروز رسانی نرم‌افزارها و سیستم‌عامل است. اگر شما هم در چنین مخمصه‌ای گیر افتاده‌اید، برای بیرون آمدن از آن، با ادامه‌ی گزارش همراه باشید.
"لحظه بان" یک اپلیکیشن ایرانی برای گوشی‌های اندروید است که در زمینه‌ی نظارت بر میزان استفاده‌ی شما از هر اپلیکیشن، و تلفن همراه فعالیت دارد. اپلیکیشنی بسیار زیبا که می‌توان آن را قدمی رو به جلو در بخش گرافیک اپلیکیشن‌های ایرانی دانست.
شاید اغراق نباشد اگر بگوییم که این روزها موبایل‌های هوشمند بهترین رفیق و همدم اکثر افراد شده‌اند. شاید این موضوع از نگاه خود ما چندان مشخص نباشد، اما مطمئنا اگر نظر اطرافیان را بپرسیم، حتما از نظر آن‌ها متعجب خواهید شد. درست مانند اپلیکیشن‌های نظارت‌گر. شاید اگر به شما بگوییم که به طور میانگین روزانه 300 بار صفحه‌ی گوشی خود را روشن می‌کنید باورتان نشود و آن را یک شوخی برداشت کنید. اما کافیست تا یکی از اپلیکیشن‌هایی که در زمینه‌ی بررسی میزان دفعات استفاده از دکمه‌ی Power گوشی فعالیت دارند را در گوشی خود نصب کنید تا در پایان روز، متوجه شوید که این رقم، بسیار به واقعیت نزدیک است. 
نرم‌افزار ترک اعتیاد به موبایل +دانلود
سیستم‌عامل اندروید امکانات بسیار زیادی دارد و افراد زیادی مشتاق استفاده از این سیستم‌عامل جذاب هستند. در کنار این امکانات، در برخی مواقع مشکلاتی هنگام استفاده از آن رخ میدهد که باعث نارضایتی کاربران آن می‌شود. خوشبختانه ۹۹ درصد این مشکلات با انجام دادن چند گام ساده قابل حل می‌باشد. در این گزارش به بررسی مشکلات رایج و راه‌های حل آن‌ها در اندروید می‌پردازیم.
اغلب مشکلات کاربران سیستم‌عامل اندروید را می‌توان تنها با چند گام ساده مرتفع ساخت و لذت کار با اندروید را بیش از پیش ساخت. با ما و ارائه‌ی 20 راهکار برای حل این مشکلات همراه شوید.

۱. Google play store  کار نمی کند

اگر در اجرای پلی‌استور با مشکل مواجه شدید، ممکن است یک حافظه‌ی پنهان خراب شده وجود داشته باشد.  اکثر اوقات، با پاک کردن این حافظه مشکل حل می‌شود.  برای این کار به مسیر settings/apps/all بروید .گوگل پلی استور را پیدا کنید و wipe cache and data را بزنید و بعدگوشی را ریستارت کنید.