دنیای متن باز

۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

شرکت تلگرام زمانی بر روی امنیت این سرویس تاکید بسیار کرده بود اما تلگرام هم مانند هر سرویس یا سایت دیگری که در بستر فضای مجازی فعالیت می‌کند، از خطر هکر‌ها در امان نیست.
بخش قابل توجهی از کاربران تلگرام را ایرانی‌ها تشکیل می‌دهند و در مجموع این نرم افزار به عنوان پیام‌رسان غالب ایرانیان فعال است.

همین مساله موجب شده شرکت‌ها و افراد مختلف به فکر بهره‌برداری از این فضا افتاده و به شکل‌های مختلف تلاش کنند از طریق هک کردن حساب تلگرام دیگران و یا فروش بسته های آموزشی با موضوع هک تلگرام، کسب درآمد کنند.

البته در این زمینه حتمآ باید به شماره تائید حساب کاربری که مستقیمآ بر روی شماره موبایل او به صورت پیامک ارسال می شود، دسترسی پیدا کرد. چنین امکانی از طریق فریب کاربر که به آن اصطلاحآ مهندسی اجتماعی گفته می‌شود امکانپذیر است.

نرم‌افزار ns یک شبیه‌ساز برای شبکه‌های کامپیوتری با قابلیت پشتیبانی از انواع شبکه‌های سیمی و بی‌سیم است که در نسخه‌های ns2، ns1 و ns3 توسعه و منتشر شده. نسخه‌ی ۱ این شبیه‌ساز خیلی وقت هست که توسعه و نگهداری نمی‌شه. نسخه ۲ هم دیگه توسعه داده نمی‌شه اما به‌خاطر اینکه کدهای زیادی روی اون هست که روی نسخه ۳ اجرا نمیشه؛ هنوز نگهداری و استفاده می‌شه. توی دانشگاه‌ها هم معمولا از ns2 استفاده می‌شه.

اینجا قصد دارم آموزش نصب این نسخه یعنی ns2 رو بذارم.