دنیای متن باز

whatspp

بزرگ ترین نرم افزار پیام رسان دنیا با بیشترین تعداد کاربر است. تعداد کاربران این نرم افزار در حدود 1 میلیارد نفر می باشد که نشان دهنده محبوبیت آن در میان کاربران است. در این مقاله ما ویژگی های جدید در هر بروزرسانی  را دنبال خواهیم کرد.

درجه اهمیت امنیت اطلاعات در دنیای تکنولوژی هر روز بیش از پیش مورد توجه قرار می گیرد. یکی از راه های امن کردن انتقال اطلاعات استفاده از رمزنگاری است. پس از حادثه سن برناردینو و دعوای حقوقی اپل و FBI، بسیاری از شرکت های پیشگام تکنولوژی به سمت رمزنگاری اطلاعات رفته اند. واتس اپ نیز همگام با سایر شرکت ها در بروزرسانی جدید خود از رمزنگاری end-to-end استفاده می کند. این قابلیت در تمامی پلتفرم های واتس اپ و برای تمام سرویس های آن نظیر تماس صوتی، تماس تصویری، مکالمه و حتی مکالمه گروهی کاربرد دارد.از این پس کاربران واتس اپ که در حدود 1 میلیارد نفر می باشند می توانند در بستری امن به تبادل اطلاعات بپردازند. توجه داشته باشید که ازین پس دیگر واتس اپ اجازه ارسال پیام های بدون حالت رمزنگاری را نخواهد داد. معنای رمزنگاری end-to-end این است که پیام ارسالی فقط توسط فرستنده و گیرنده قابل خواندن می باشد. هر کس که در بین راه باشد اعم از مهاجم، سرویس های اطلاعاتی، شرکت های ارائه دهنده اینترنت و حتی کارمندان واتس اپ قادر به خواندن پیام های شما نیستند و علت آن رمزنگاری پیچیده این اطلاعات است. البته قسمتی از اطلاعات نظیر تاریخ و زمان ارسال پیام و شماره تلفن فرستنده و گیرنده همچنان بدون رمزنگاری ارسال می شوند.

بعد از بروزرسانی های کوچک و نه چندان قابل توجه، این بار واتس اپ با یک بروزرسانی بزرگ تر آمده است.از این به بعد شما می توانید در واتس اپ لینک ها را بطور مستقیم کپی کنید. این مساله قبلا امکان پذیر نبود. پیش از این بروزرسانی، برای کپی کردن یک لینک شما مجبور به کپی کردن کل متن پیام بودید و پس از آن می باید لینک خود را جدا کرده، ویرایش نموده و به اشتراک می گذاشتید. اما ازین پس کافی است دست خود را بر روی لینک نگه دارید تا لینک به راحتی کپی شود.ازین پس می توانید به راحتی فایل های PDF را در واتس اپ به اشتراک بگذارید. کافی است بر روی آیکون گیره(attach) ضربه بزنید و پس از آن گزینه Document را انتخاب کنید.در صفحه Media، یک tab جدید با نام Documents اضافه شده است که تاریخچه تمام اسناد به اشتراک گذاشته شده در آن چت را به شما نشان خواهد داد.یک تغییر بسیار بزرگ دیگر امکان مدیریت پاکسازی چت ها می باشد. پیش از این بروزرسانی شما فقط می توانستید کل آرشیو چت را پاک کنید. اما از این پس، علاوه بر پاکسازی کل آرشیو چت، دو گزینه دیگر نیز اضافه شده است. پاک کردن پیام های با تاریخ قدیمی تر از 30 روز و پیام های قدیمی تر از 6 ماه.

در این بروزرسانی واتس اپ یک ویژگی بسیار کاربردی را معرفی کرده است. پیام های ستاره دار یا ویژگی جدید در این نسخه می باشد. بواسطه این ویژگی شما می توانید یک پیام را ستاره دار کنید و سپس در بخش پیام های ستاره دار به راحتی آن را بیابید. این ویژگی کمک می کند تا به جای اینکه بخواهید دنبال پیام های مهم تان بگردید و شاید گاهی آنها را پیدا نکنید، به راحتی آنها را ستاره دار کنید و پس از آن به راحتی به آنها دسترسی داشته باشید.

برای ستاره دار کردن یک پیام، انگشت خود را بر روی آن پیام نگه دارید تا منویی در بالای آن ظاهر شود، سپس آیکون ستاره را فشار دهید. از این پس این پیام، یک پیام ستاره دار خواهد بود که در لیست پیام های ستاره دار موجود است. برای خارج کردن یک پیام از حالت ستاره دار نیز کافی است عمل فوق را عینا انجام دهید تا از حالت ستاره دار خارج شود.برای دیدن لیست پیام های ستاره دار نیز کافی است در صفحه اصلی نرم افزار Whastapp، گزینه تنظیمات(Option) و یا علامت ... را فشار دهید و گزینه starred messages را انتخاب کنید. در اینجا لیست تمامی پیام های ستاره دار خود را مشاهده خواهید کرد. در صورتی که هریک از این پیام ها را انتخاب کنید، مستقیما به محل آن پیام منتقل خواهید شد.

بروزرسانی دیگر این نسخه افزوده شدن پشتیبانی واتس اپ از فایل های سندی و فایل های با پسوند PDF می باشد.

دریافت آخرین نسخه اندروید Whatsapp

نظرات  (۱)

ممنون خوب بود 

http://i4050.ir

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی