دنیای متن باز

۱۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

خیلی وقت ها هست که پسورد ویندوز ممکن است فراموش شود که با نرم افزار هایی زیادی می شود پسورد را ریست کرد اما در این آموزش ما قصد داریم پسورد را با خود ویندوز بدون هیچ برنامه ایی ریست کنیم.

مراحل reset password :

برای این کار ابتدا با استفاده از یک CD یا فلش که windows بر روی آن بوت هست سیستم را راه اندازی می کنیم.

reset password در ویندوز 1

امروزه ما از اینترنت های پرسرعت حجمی استفاده می کنیم و استفاده از برنامه های مدیریت پهنای باند کار منطقی و معقولی است. که یکی از نرم افزار های کاربردی در این زمینه نرم افزار NetBalancer می باشد که با وجود حجم کم و محیط کاربری ساده امکانات بسیار جالبی را در اختیار ما قرار می دهد تا به صورت دقیق از چگونگی مصرف ترافیک پهنای باند شبکه خود مطلع شویم و بتوانیم مدیریت بهتری بر روی شبکه داشته باشیم. با استفاده از نرم افزار NetBalancer میتوانیم نرم افزار هایی که از اینترنت استفاده می کنند را بر اساس میزان اهمیت انها اولویت بندی کنیم به عنوان مثال می توانیم به مرورگر درجه اولویت بالاتری بدهیم تا با سرعت بیشتری صفحات اینترنت را بارگزاری کند.

netbalancer-2

برای اولویت بندی نرم افزار ۶ رتبه مختلف وجود دارد که می توانید به هر کدام از انها اختصاص بدهیم.همچنین می توانید برای یک process محدودیت خاصی در نظر بگیرید مثلا فایل دانلود تا سرعت خاصی بتوانند دانلود داشته با شند و بقیه پهنای باند را آزاد بگذاریم.همچنین می توانیم برای اعمال تغییرات رمز قرار داد.

دانلود netbalancer

بلوتوث همیشه یکی از راه‌های نفوذ و سوءاستفاده از گوشی‌های موبایل بوده است. Bluetooth Firewall اپلیکیشنی برای تامین امنیت ارتباط‌های بلوتوثی در گوشی‌های اندروید است.
 زمانی که گوشی‌هایی همچون k۷۵۰ و ... در بازار تلفن‌های همراه حکمرانی می‌کردند شاهد نرم‌افزارهای جاوایی بودیم که به راحتی هر چه تمام‌تر و تنها با اتصال دو طرفه‌ی بلوتوث، لیستی از کانتکت‌ها، اس‌ام‌اس‌ها و فایل‌های گوشی شخص مقابل را نمایش می‌داد و امکان دریافت هرکدام از آن‌ها نیز در گوشی مبدا امکان پذیر بود. 
این موضوع در گوشی‌های اندرویدی نیز مشاهده شده است که البته شدت آن تا حد گوشی‌های جاوا نیست، اما با این حال، کاربران را از نفوذپذیر بودن بلوتوث دستگاه با خبر می‌کند. مانند تمام مشکلات دیگر، راحت‌ترین راه برای قربانی نشدن از طریق نفوذهای بلوتوثی روشن نگذاشتن بلوتوث در مواقع غیرضروری و همچنین ارتباط نداشتن با اشخاص غیرمطمئن است. 
با توجه به اینکه استفاده از ابزارهای پوشیدنی و تراشه‌های قابل کاشت در بدن انسان روزبه‌روز افزایش می‌یابد، هکرها توجه خاصی به این ابزارها نشان می‌دهند.
ارزش بازار جهانی دستگاه‌های الکترونیکی با قابلیت کاشت در بدن انسان طی سال 2015 میلادی رشد 7.7 درصدی را تجربه کرد و مرکز تحقیقاتی Freedonia توضیح داد 5.2 میلیون نفر از ساکنان کره خاکی این قبیل تراشه‌ها و دستگاه‌ها را در بدن خود مورد استفاده قرار می‌دهند تا در مقابل بیماری‌های مختلف سلامت خود را حفظ کنند. 

تجهیزات پزشکی با قابلیت استفاده در سیستم داخلی بدن مزایای فراوانی به همراه دارند. البته‌ این روزها یک مشکل بزرگ را هم برای انسان هزاره سوم به همراه آورده‌اند: هک شدن بدن انسان؛ کارشناسان می‌گویند که این روزها بیش از هر زمان دیگر احتمال حمله سایبری به زندگی انسان افزایش یافته است و اگر به این مسئله توجه نکنیم، به‌زودی شاهد کشته شدن مردم در اثر هک شدن بدنشان خواهیم بود. 
همه ما می دانیم که انتقال اطلاعات امروزه با استفاده از فلش مموری ها چقدر آسان و راحت شده ولی به همان میزان گم کردن اطلاعات یا سرقت آن‌ها نیاز بیشتر از قبل شده. یک راه مطمئن برای انتقال اطلاعات توسط فلش ها رمز گذاری آن هاست.
با رمزگذاری درایو‌های قابل حمل، حداقل با گم کردن فلش خود خیالتان بابت استفاده نامناسب از اطلاعات داخل آن راحت است. 
 
دو روش کلی برای پسورد گذاری فلش ها وجود دارد. 
 
۱- بدون استفاده از نرم افزار 
 
۲- با استفاده از نرم افزار 
 
بسیاری از ما به‌ هیچ‌ وجه به یاد نداریم، آخرین بار کی و چه زمانی یک کابل Ethernet را به سیستم خود وصل کرده‌ایم تا پای به دنیای اینترنت بگذاریم. این روزها اینترنت از نوع وایرلس و سیگنال‌های WiFi اولین – و برای بسیاری تنها – گزینه اتصال به اینترنت است و در نتیجه بهره‌گیری از یک سیگنال قدرتمند برای سرعت بیشتر در ارتباط دغدغه همه ماست.
وقتی پای گرفتن یک سیگنال فوق‌العاده قوی از روتر به میان می‌آید، یک کلیدواژه را هرگز نباید فراموش کنید: موقعیت و جایگاه. درواقع هر آنچه محل کار یا خانه شما را به یک ساختمان تبدیل می‌کند ـ دیوارها، درب‌ها، پنجره‌ها و مانند آن ـ همگی موانع و عایق‌هایی برای سیگنال WiFi هستند. 
 
در نتیجه اولین و ساده‌ترین نکته در مورد داشتن یک سیگنال قوی، تعیین محلی مناسب برای روتر است و وقتی بدانید که داشتن سیگنال مرتب و قوی تأثیر فراوانی در سرعت اینترنت شما دارد، در نتیجه لازم نخواهد بود به ISP خود مراجعه کنید و هزینه بیشتری را برای ارتباط بهتر بپردازید. 
 
کانال‌های تلگرام را می‌توان به جرات یکی از مهمترین اتفاق‌های سال 94 در ایران دانست که از همان شروع فعالیت مورد استقبال فوق‌العاده‌ی کاربران قرار گرفت.
 یک جستجوی ساده در تلگرام افراد مختلف کافیست تا به محبوبیت و جا افتادگی کانال‌ها در بین کاربران پی برد. در حال حاضر شاهد کانال‌های بزرگی با اعضای چندصدهزار نفری یا حتی میلیونی هستیم که روز به روز نیز به تعداد اعضای آن‌ها افزوده می‌شود. کانال‌ها درواقع نسخه‌ای حرفه‌ای‌تر از گروه‌ها‌ هستند که با چند تفاوت مهم که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت موفق شده است تا تریبونی محبوب و کاربردی را به وجود بیاورد. 
 
اولین تفاوت این است که در کانال تنها Admin توانایی ارسال پست خواهد داشت و مابقی اعضا تنها نقش خواننده را خواهند داشت. این امر نکته‌ مثبت فوق‌العاده‌ای است که مانع نشر مطالب غیر ضروری و اسپم در کانال می‌شود و مسیر کانال همیشه در جهتی ثابت ادامه پیدا خواهد کرد. 
Instaport وب‌سایتی در زمینه‌ دانلود عکس‌ها و ویدیوهای اینستاگرام است که به کمک آن می‌توانید عکس‌ها را در دسته‌بندی‌های مختلفی همچون لایک شده‌ها،‌ آپلود شده‌ها و هشتگ‌ها دانلود کنید.
 اینستاگرام را می‌توان به جرات یکی از محبوب‌ترین شبکه‌‌های اجتماعی در داخل ایران دانست. به طوری که میلیون‌ها کاربر در حال استفاده از آن بوده و روزانه نیز به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. جدا از تعداد بالای کاربران ایرانی، این شبکه دارای نکات مثبت بسیاری نیز است که از جمله آن‌ها می‌توان به هشتگ‌ها اشاره کرد که باعث می‌شود علاوه بر امکان جستجوی موضوعات خاص،‌ در برنامه‌ها و مسابقه‌های زنده نیز به طور مرتب با ارسال پست‌هایی که از هشتگ‌های مربوطه برخوردارند در یک جریان مجازی قرار گرفت.
علاوه بر این،‌ در اینستاگرام می‌توانید تصاویر مورد نظر خود را لایک کنید تا آرشیوی کامل را از عکس‌ها و ویدئوهایی را که به آن‌ها علاقه‌مندید جمع‌آوری کنید. 
پیش بینی می شود اینترنت اشیا کمتر از پنج سال دیگر - سال 2020 میلادی - در جهان همه گیر شود و بسیاری از اشیا را به هم متصل کند، چشم اندازی که بیم و امید فراوانی را ایجاد کرده است.

اینترنت اشیا (Internet of Things) فناوری پیشرفته ای است که در آن برای هر موجود قابلیت ارسال داده از طریق شبکه های ارتباطی اعم از اینترنت و یا اینترانت فراهم می شود. مهمترین مزیت همه گیر شدن اینترنت اشیا، قابلیت اتصال انواع اشیا و وسایل به دنیای مجازی است.
اینترنت اشیا به اختصار «آی او تی»(IOT)، برای نخستین بار در سال ۱۹۹۹ میلادی توسط کوین اشتون مورد استفاده قرار گرفت و جهانی را توصیف کرد که در آن هر چیزی، از جمله اشیا بی جان، برای خود هویت دیجیتال داشته باشند و به کامپیوترها اجازه دهند آنها را سازماندهی و مدیریت کنند.

امروزه اینترنت اشیا برای مرتبط کردن تقریبا هر چیزی در جهان قابل استفاده است و کار به جایی رسیده که ابزاری برای متصل کردن شبکه ای گاوها نیز طراحی شده است.
بازار اینترنت اشیا تا بدان حد گسترش یافته که متخصصان پیش‌بینی می کنند از این طریق تقریبا هر شی و محصول غیرمتعارفی به شبکه های ارتباطی متصل خواهد شد. 
تا به حال این بازار بیشتر در حوزه کسب و کار و خدمات درمانی متمرکز بود، اما پیش بینی می‌شود تا سال 2025 ارزش صنعت اینترنت اشیا به 6.2 تریلیون دلار برسد و و برنامه ها و ابزاری که برای ارائه این خدمات عرضه می شوند  هم 37 درصد این بازار به ارزش 2.3 تریلیون دلار را به خود اختصاص دهند. 
از جمله شرکت هایی که به دنبال یافتن راه هایی برای متصل کردن تقریبا هر چیزی از طریق شبکه اینترنت اشیا است می توان به شرکت فوجیتسو اشاره کرد.