دنیای متن باز

tele

با گسترش استفاده از تلگرام، نگرانی های امنیتی آن نیز افزایش یافته است. در این مقاله نحوه بررسی این موضوع که  آیا تلگرام شما هک شده است  یا خیر را بررسی خواهیم کرد. با همراه باشید.

شاید شما نیز با تبلیغات پرهیاهویی مثل نرم افزار هک تلگرام برخورد کرده باشید. شاید پس از دیدن این تبلیغ به این فکر فرورفته باشید که آیا تلگرام من هم هک شده است؟ شما به طریقی که در ادامه بیان خواهد شد به سادگی می توانید پاسخ این سوال خود را پیدا کنید.

در تلگرام خود به مسیر زیر بروید:


Settings  Privacy and Security ; Active Sessions


حالا باید عکسی همانند عکس زیر مشاهده کنید:

telegram

در این بخش شما دو قسمت مشاهده می کنید:

Current Sessions

دستگاه هایی که هم اکنون به اکانت تلگرام شما وصل شده اند را نشان می دهد.

Active Sessions

در این قسمت تمامی دستگاه هایی که تابحال به اکانت شما متصل شده اند را مشاهده خواهید کرد.

در قسمتی که بصورت IP مشخص اند، IP دستگاه های مورد نظر قرار دارد. بطور مثال در عکس فوق به این اکانت تلگرام در کل دو دستگاه متصل شده اند، یکی از طریق نسخه Desktop تلگرام و از سیستم عامل ویندوز و دیگری از طریق نسخه Android تلگرام و با گوشی سامسونگ. در حال حاضر هم همانطور که در بخش Current session مشاهده می شود، تنها دستگاهی که به اکانت تلگرام وصل شده است همان گوشی سامسونگ است.

در اطلاعات عکس فوق می توانید تاریخ آخرین مراجعات را نیز مشاهده کنید.


چگونه از هک شدن تلگرام خود جلوگیری کنیم؟


تلگرام به خودی خود دارای عیب و نقص امنیتی نیست اما اگر شما در استفاده از آن سهل انگاری کنید، ممکن است هک شوید. متداول ترین روشی که بوسیله آن تلگرام افراد هک می شود، سرقت کد امنیتی تلگرام کاربر است. جهت جلوگیری از این روش، هیچگاه کد ارسالی تلگرام برای فعالسازی را به دیگران ندهید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی